zaterdag 10 maart 2018

You're only given a little spark of madness... (Robin Dress by Oekeboeleke)

... You musn't lose it
Quote by Robin Williams

Waarschijnlijk had ze een hele andere Robin in gedachten, Iris van Oekeboeleke,
toen ze haar nieuwste jurk doopte...
Maar bij "Robin" denk ik meteen aan mijn favoriete acteur, Robin Williams.
De man van grote rollen in Dead Poets Society, The Fisher King, Awakenings, Good Will Hunting, Bicentennial Man, What Dreams may come, Patch Adams...
Wat een karakterkop, wat een acteertalent!

Maar goed, de Robin jurk dus.
Iris vroeg me al een aantal keren om voor haar te testen.
Vermits ze altijd zulke leuke patroontjes maakt, is het dan ook snel beslist hier.
Uiteraard wilde ik helpen!
Je zag waarschijnlijk al het patroon voorbij komen met de launch afgelopen woensdag.
Robin is een leuk retro-geïnspireerd jurkje met ruffles, en meerdere opties qua mouwen en rug.


Voor Suze koos ik een kleurrijk katoentje van Michael Miller,
dat ik scoorde bij De Stoffenstraat.
Eentje met verticale strepen,
want horizontale strepen zijn zo 2017!

Je vraagt je misschien af waarom de etalagepop mee op de foto staat?
Het begon zo...
Suze had geen zin in foto's en ik kon het niet meer uitstellen,
omwille van een beloofde blogpost.
Dus kreeg de pop een nieuw jurkje aan.
Ik had het nog maar net klaargezet voor de foto,
of dochterlief kwam aanlopen...
"Nee, nee, nee... niet gewoon die pop. Die heeft geen hoofd.
En dat is niet mooi voor de foto".
Dus zette ze zich erachter om de pop toch een hoofd te geven...


En toen kon ik haar overtuigen om toch de jurk aan te trekken voor de foto.
Op voorwaarde dat de pop mee mocht poseren, eiste ze.
Die kreeg een bijpassende cardigan.
En zo werd het toch nog een leuke shoot!
(Let niet op de 'coupe ontploft',
maar haar after-school kapsel fatsoeneren,
dat was nét teveel gevraagd.)


Wat vinden wij nu zo leuk aan die nieuwe Robin jurk?
Uiteraard die toffe ruffle aan het voorpand!


Maar ook de driekwart mouwen...

Je kan alle opties bekijken in deze blogpost.


Wij gingen voor de gewone rug met knopenpat,
en het leuke striklint.



Door enige verwarring omtrent de matentabel in de testersgroep,
bleek de jurk voor Suze wat aan de krappe kant.
Een maatje groter had beter geweest.
De jurk zal dus niet kunnen wachten op mooier weer,
maar in combinatie met een cardigan en kousenbroek kan ze het nu al dragen.



Nieuwsgierig naar wat de andere testers gemaakt hebben?
Klik dan maar verder.

Vrijdag 9 maart 

Smospotten&snoesjes ♥ Mijn leven met 4 helden


Zaterdag 10 maart
Petrol&mint ♥ So Popo Sew 


Zondag 11 maart 

VanMiek ♥ a naais ID


Maandag 12 maart

Bel'etoile  Stannel


Dinsdag 13 maart

Woensdag 14 maart 


Zin gekregen om de jurk zelf te maken?
Hier kan je het aankopen.
Ik kijk uit naar jullie creaties!

Robin jurk: patroon by Oekeboeleke
Stof: Michael Miller @ De Stoffenstraat

5 opmerkingen:

  1. Zeer geslaagd in die strepenstof, daar zou ik zelf niet opgekomen zijn maar ik hou het nu in gedachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk jurk en foto's! Ik vind de stof echt super leuk gevonden en ik houd ervan om zo'n verhaal achter de foto's te hebbe n. Ja ik zie ook wel dat soms het haar bij onze kids niet optimaal zit of dat die legging misschien niet de allerbeste combi is, maar soms is het dat of niks ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuke post!! Dankjewel om het jurkje uit te testen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke foto's! Zelfs mét verwaaid kapsel een knappe meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij verbaast me elke keer weer. Wat een prachtige jurk!

    BeantwoordenVerwijderen