zaterdag 24 februari 2018

Weekend Forecast: 100% Chance of Sewing

16 Februari was het weer zover...
Sew Naaiz Naaiweekend!
Zo'n weekend waar je al weken naar uitkijkt, alles voorbereid hebt (ik dan toch),
en waar je het allermeeste zal proberen uit te halen.
Alleen maar naaien, dus, oh ja, en 'boozen' met de vriendinnen.

We gingen weer met dezelfde vriendinnetjes als andere keren.
Ondertussen is dit ons 4de weekend samen.
Waar we tijdens het eerste weekend nog voorzichtig waren met 'hoe gaan de anderen over me denken', voelden we ons nu al helemaal op ons gemak.
Make-up en hippe outfits, iemand?
Nee, hoor, lekker comfy in pj achter de naaimachine... LOL!

Ik knipte 8 projecten en kreeg ze allemaal genaaid
(op een paar details na, nl. zomen van 1 laatste jurkje).
Het was ook het weekend van mijn allereerste Tiny jurk.
De vriendinnen konden het niet geloven,
maar zo gaat dat wel eens.
Nu begrijp ik ook hun enthousiasme.
Ik ben echt heel blij met dit patroon!



Veel woorden heeft het patroon niet nodig,
je kent het allicht wel.



Ik naaide de 5j, omdat ik uit ervaring weet 
dat de Straight Grain patronen voor Suze 
altijd een maatje kleiner dan haar confectiemaat moeten.



Als opties koos ik de pofmouwen,
de peter pan kraag met flapje,
en de gewone rimpelrok.
Het was al lang geleden dat ik nog eens een blinde rits in naaide.
Laat ons zeggen dat ik weer eens wat moet oefenen,
maar na 3 keer erover naaien, had ik het wel gehad.


Dit geweldig klassieke vichy stofje kocht ik in een Faceboek groepje van iemand over.



Gestyled met kniekousen en haar nieuwe schoenen voor de lente,
hopen wij dat het zonnetje snel de lucht wat opwarmt,
zodat dit jurkje uit de kast kan komen.
Ondertussen speelt Suze voor zonnetje!


De andere naaisels toon ik in de komende weken op de blog,
wanneer ze weer eens zin heeft in foto's maken.

Per traditie zorgde ik dit jaar ook weer voor een goodie bag.
Het moet gezegd worden, 
de (web)winkels worden overvraagd voor sponsoring.
Dus heel erg bedankt aan zij die het toch de moeite vonden om ons te verblijden met wat leuks!



4 opmerkingen:

  1. Suze staat er geweldig mee! Echt een mooie Tiny! Het was weer een leuk weekend! TOP georganiseerd door een TOPvrouw! Hartjes voor jou, Marie-Paule! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schoon kind is dat toch! Ik zie altijd eerst haar snoet en dan pas de kleertjes. Ook weer mooi!

    BeantwoordenVerwijderen