woensdag 30 augustus 2017

A Vintage Start of School?

Drie outfits had ik beloofd voor de nieuwe start van het schooljaar.
Ach, ze gaat maar 1 keer voor het eerst naar het 2de kleuterklasje.

Van de eerste die ik maakte, kan je wel zeggen dat die vrij allround klassiek is... jurkje, vestje, kousen, schoentjes.
Wie houdt er niet van!?
De tweede was wat meer hedendaags sportief, iets wat stoere meiden wel kunnen appreciëren.
Nummer 3, die komt er vandaag aan.
Het is weer helemaal anders.
Veel meer retro-geïnspireerd door prints en patronen.

Ik viel nog eens als een blok voor stoffen van Michael Miller.
Als sinds het begin van mijn naaiperikelen ben ik fan van dat merk.
Op hun Facebook pagina krijg je steeds de primeur van leuke nieuwe collecties,
en toen ik de "Lovely Llama's" zag, wist ik dat het snel in mijn stoffenkast zou belanden.
Ik deed zelfs een heuse oproep op de groep "Naaien voor vriendinnen".
En dat had Tinne van Pindanutjes gelezen.
Toen de stoffen in haar webshop binnen kwamen, stuurde ze me een mailtje of ik nog interesse had. Over persoonlijke service gesproken!




In overleg met de dochter naaide ik deze outfit.
Aanvankelijk had ik een ander idee...
Ik dacht meer aan een bloesje van de Llama's, en een rokje met de gestreepte stof.
Maar dat draaide dus anders uit!
"Nee, mama, een broek met de lama's en een bloesje met de streepjes".
Gelukkig mocht ik de patronen zelf kiezen.


Voor de broek ging ik weer naar La Maison Victor.
Ik naaide de Lulu broek.
Luchtig katoenen broekje, zakjes, comfy pasvorm...
Goed om een hele dag op school te vertoeven.



Het bloesje is helemaal mijn ding.
Retro, oversized, frullekes...
Twig + Tale maakt wel vaker van die 'speciallekes' waar mijn oog op valt.
Ik kocht het patroon van de Driftwood Blouse+Dress meteen toen het uitgekomen was.



Maar ik moest wat puzzelen en aanpassingen doen.
Want met een rokje in gedachten, had ik dus maar 50cm van de streepjesstof besteld.
En voor dat bloesje heb je wel wat meer nodig.
Ik knipte daarom het korte lijfje, bedoeld voor de jurk,
en knipte de ruffle, die na wat meten, precies ook aan de onderkant zou passen.
Zo werd de blouse toch lang genoeg, met wat extra zwier aan de onderkant.
Om geen cm's te verliezen, biesde ik de naadwaarde onderaan met zwarte biais.


Ik had niet genoeg stof meer voor een volledige ruffle aan de hals.
Dus knipte ik 2 stroken die ik enkel aan het voorpand zou naaien,
tot in de naad met de mouw.
Zwarte biais als extra accent voor de ruffle, het was een last minute folieke.


De mouwen moest ik 90° op recht van draad knippen, te weinig stof, je weet wel...
Maar dat gaf dan ook weer een speels effect met de streepjes.
En zo blijkt maar weer dat je creativiteit eens te meer naar boven komt als de nood het hoogst is!


Al bij al ben ik zeer tevreden met deze look!
Creatief, speels, retro, eigenzinnig.
De definitie van mijn meid!



Vergeef me nog wat fotospam!







Dusssssss!
Wat gaat het worden op 1 september?
Suze zal het zeggen.
Aan jullie om te raden.
Op de So Popo Sew Facebook pagina post ik straks de 3 foto's in een album.
Je reageert onder de foto van jouw keuze.
Op 1 september post ik een foto van de gekozen outfit op Instagram.
En daar meld ik dan ook de winnaar van het prijzenpakket (zie foto HIER).

Succes aan iedereen, 
en een fijne start van het nieuwe schooljaar gewenst!


Blouse:
Patroon: Twig+Tale Driftwood Blouse/Dress
Stof: Lovely Llama's by Michael Miller - Pindanutjes

Broek:
Patroon: Lulu broek by La Maison Victor
Stof: Lovely Llama's by Michael Miller - Pindanutjes

Schoenen: Next online


8 opmerkingen:

  1. Een supermooie outfit! Een vraagje: waar haalde je de streepjesstof? Of van welke designer is deze stof? Grtjs An

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, An. De streepjesstof hoort ook tot de collectie van Lovely llama's van Michael Miller. Het is dus echt een matching stofje.

      Verwijderen
    2. Ok, dankjewel. Ik bezoek ook eens Pindanutjes 😉

      Verwijderen
  2. Echt helemaal fan van deze! prachtig! En wat een schoon kind is dat toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een leuke Driftwood hack!! Ik maakte er ook al 2 met korte mouwen en plan er toch ook wel wat met lange mouwen voor het najaar :-) Mooie outfit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een leuke outfit! Ik ben benieuwd welke Suze kiest!

    BeantwoordenVerwijderen