dinsdag 21 februari 2017

Oh, Oh, Oh, Frederique! (A new Compagnie M Dress)

Het is al een maand geleden dat ik hier nog blogde.
Voor het eerst sinds de start van mijn blog zijn er meerdere weken voorbij gegaan zonder posts.
Was ik dan niet aan het naaien?
Toch wel!
Maar het nieuwe jaar komt hier altijd met een dipje, die hoogtij viert in de laatste weken van januari en de eerste weken van februari. Zo'n jaarlijks terugkerend fenomeen. Na 40 jaar weet je al wanneer die eraan zit te komen. De fut is er dan niet om alles tegelijk te doen, en dus stel ik prioriteiten. Bloggen was daar geen van.
Maar nu is het tijd om al die maaksels van de afgelopen weken naar buiten te brengen.

We starten met een nieuw patroontje van Compagnie M.
Dat werd net gelanceerd, de Frederique dress.
Een retro-jurkje met meerdere opties van sluiting, kragen, mouwen met of zonder manchetten...
Als tester koos ik in de eerste plaats voor een eenvoudig modelletje.
Ook meteen hetgeen me het meeste aansprak. Stoer en eenvoudig, met knoopjes.



Ik koos voor de rechte kraag en de korte mouw met manchet.
Kraag, manchetten en schoudernaad werkte ik af met een rode paspel.
Rode knoopjes sluiten de asymmetrische voorkant.


Een stofje als het deze heeft niet veel poespas nodig.
Het is trouwens eentje van Michael Miller, maar uit de oude doos.
Laura had nog een restje in de kast liggen, 
eentje die groot genoeg was voor een jurkje in de maat 4 jaar.

 

Wat het ook is, met die donkere maanden, foto's maken is een extra opgave.
Het is te koud voor shoots buiten, toch als het over jurkjes gaat.
En mijn arsenaal aan leuke verplaatsingen waar je binnen foto's kan maken, is niet zo groot.
Ik zal me eens een achtergrond en een set lampen moeten aanschaffen, denk ik dan.
Dus mijn excuses voor de slechte lichtkwaliteit!
De dochter deed wel haar best, schattig als altijd.





Jurk
Patroon: Frederique Dress - Compagnie M
Stof: Michael Miller uit de privé-collectie van Laura
Kousen: Next
Schoenen: Marks&Spencers

4 opmerkingen:

  1. Oh akelig herkenbaar zijn je woorden ... Ik ben hier heel stilletje uit mijn dip aan het kruipen :-) oh en dezelfde gedachten over het foto's nemen .. maar nu gaat het niet lang meer duren en de zon is terug :-). Ik zou het bijna vergeten te zeggen, het belangrijkste dan nog, wat een mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh blij dat je terug bent! En meteen met een Frederique. Bedankt om mee te testen. Donkere foto's of niet: uw schattepattat is en blijft super schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie versie! En die blik van Suze op de derde foto! Superschattig!!!

    BeantwoordenVerwijderen