zaterdag 21 januari 2017

All you need is LOVERALLS

"Mama", zei ze, "Ik wil toch graag broeken dragen."
Slik. Al die jurkjes en rokjes die zo leuk zijn om te maken en waar ik ze zo graag mee zie rond dartelen.
Maar ze beloofde dat ze nog wel rokken en jurken zou dragen, maar ook wat meer broeken.
Nu bedacht ik me, je hebt gewoon broeken, en je hebt hele leuke broeken.
En die kan ik ook weer zelf maken!

Zo was er recent een nieuw patroon van Petit à Petit + Family.
U kent mijn zwak voor retro, en bij het zien van de Loveralls ging mijn hartje dan ook weer sneller kloppen.
Snel geklikt en betaald, snel geprint, en toen ging het even aan de kant, wegens andere meer dringende naaisels.
Ik besloot dan maar om dit stuk mee naar de les te nemen.
Dat het veel werk zou zijn, had ik al snel in de gaten. 
Maar des te groter de voldoening wanneer het dan af is.


De Loveralls, een patroon voor een aanpassende salopet met verschillende opties voor het voorpand.
Ik koos hier voor de sluiting met knoopjes, al krijgt de dochter het ook gewoon zo over de billen, zonder de knoopjes open te maken.
Sierknoopjes dus!



De salopetsluiting en knopen (inclusief jeansknopen) vond ik bij Veritas. 
En dat is best een kostelijke zaak.
Meteen ook het duurste aan de hele broek, want de stof kreeg ik cadeau van mijn lieve naaivriendinnetje Isabel
Ze had deze stof gebruikt voor een Irene jurk voor haar dochter. En je weet hoe dat gaat, je hebt nog een te groot stuk om weg te smijten, maar om nog eens iets met dezelfde stof te maken, dat is weer wat anders. Dus ligt het op de stapel tot iemand anders er wat mee kan doen.
Het was puzzelen om de broek volledig uit de lap te krijgen.
Dus ik knipte de voorpanden van de pijpen in 3 stukken, en legde het middelste stuk loodrecht op de zelfkant.
Een paar knielappen erop, en het geeft een extra touch.


Wat een mooie pasvorm heeft die broek!
Ik maakte de 5 jaar en die zit perfect.
Ook vanachter aan de poep.



Behalve de salopet, naaide ik ook nog een truitje in jacquard.
Ik koos voor het Julia patroon.
Snel gemaakt, maximaal resultaat, zeker in een prachtig stofje als deze.
Ik kocht de stof bij Modes4u, maar ben de merknaam vergeten, het lag al een tijd in de kast.
De stof heeft een warme okergele kleur, met beige onregelmatige bollen. 
En af en toe is er een luipaard te zien. 
Eentje komt hier piepen op de rug.
Ik vond de match met de warme roest-bordeaux kleur van de rib perfect.



De broek heeft verschillende opties voor zakken.
Ik maakte de zijzakken in het voorpand.
En naaide op de achterkant de zogenaamde timmermanszakken.
U weet wel, waar ze hun tools aan kunnen hangen.
Het levert een extra portie schattigheid aan deze broek.



Ik moet toegeven, ook al zie ik haar graag in schattige rokken en jurken, 
een broek als deze vind ik zeker zo leuk!
Of is het de hoge aaibaarheidsgraad waarmee ze weer poseerde voor de foto?








Broek:

Patroon: Loveralls bij Petit à Petit + Family
Stof: rib uit de kast van Isabel 
Fournituren: Veritas

Trui:

Patroon: Julia Sweater van Compagnie M
Stof: Jacquard van Modes4U

Schoenen: Eli

17 opmerkingen:

  1. Super mooi en lekker praktisch. Hier draagt de oudste niet graag broeken en als ze er dan al eens aanheeft dan zakken ze af en dat is zo tenminste niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Marie-Paule, een schot in de roos deze hele outfit! Echt iets voor Suze. Kei leuk om het stofje verwerkt te zien, je wist meteen wat je ermee wilde maken en het is er 'boenk' op. X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fantastische broek! En alweer zo mooi gecombineerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe tof is dit? En dan dat truitje erbij! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toffe outfit en foto's, komt precies recht uit de boekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je enthousiasme is helemaal terecht. Zo schattig en stoer tegelijk! Ik ga toch eens kijken bij het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je enthousiasme is helemaal terecht. Zo schattig en stoer tegelijk! Ik ga toch eens kijken bij het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. deze is echt waar heel erg mooi en schattig! met dit koude weer lijkt ze mij ook ideaal

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, ik ging gelijk kijken naar het patroon wegens salopetminded dochters, maar jouw versie is vele malen prachtiger dan ik uit de foto's bij p a p kan halen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb iets met salopetten, dus daar scoor je al snel mee bij mij, maar deze is echt super!! De pasvorm is echt heel mooi!

    Kan Suze wel zelf gemakkelijk naar het toilet met een salopet? Da's zo'n beetje de reden waarom de salopet hier afgevoerd werd op het moment dat Giel geen pamper meer droeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij hebt een unieke stijl... Elke keer ben ik overdonderd van de schoonheid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig! Een salopet staat ook op mijn to-do lijst, maar ik ben nog wat aan het twijfelen over het patroon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Supercute! En die jacquard, volgens mij is die van Echino. Petite Couture had hem enkele maanden geleden ook.

    BeantwoordenVerwijderen