woensdag 7 september 2016

Sunny Side Up

Kent u Eva Mouton?
Die van die hele leuke cartoons, van de geweldig leuke humor met een grote dosis zelfrelativering en dus ook oh zo herkenbaar...
Wel, een aantal van haar leuke designs werden voor de tweede keer vereeuwigd op stof.
U weet wel, Bambiblauw is ondertussen al een oude vertrouwde voor heerlijke Belgische stoffen en ze werkten al eens samen met Eva Mouton voor een leuke collectie sweaterstoffen.
Ik maakte voor Suze toen een supertof jurkje dat ze nog steeds met veel plezier draagt (al valt het nu wel wat korter voor haar).

Bambiblauw bracht ook dit keer weer een aantal geweldig leuke stoffen van dezelfde kwaliteit uit.
En ík kreeg dit keer de vraag of ik wat wilde naaien met de nieuwste collectie.
Whoop whoop!

De stoffen werden door de postbode gebracht en de eerste creatie knipte ik dezelfde avond al in model.
Kent u dat gevoel van borrelende creativiteit? Wanneer ik dan zo een nieuwe lading stoffen in mijn handen krijg, dan gaan die radartjes aan het draaien, dan neem ik een potlood en een papiertje en dan ga ik tekenen. Het kan soms vlug gaan.

Zo kwam het dat er gisteren een jurkje van onder mijn machine rolde...



De eerste lap die ik knipte, waren de spiegeleitjes.
Het was niet de eerste keuze van de dochter, maar wel de stof die mij het eerste inspireerde.
Gecombineerd met een zwart-wit streepjes tricot werd het een Julia hack.
Marte vertelt op haar blog hoe je dat zelf kan doen.



Ik nam de 4 jaar, die op dit eigenste moment nog aan de ruime kant zit, 
maar hopelijk wel de winter mee door kan zo.
Best wel tevreden met het optische effect van de gestreepte zijkanten!



Om het wat op te vrolijken, koos ik voor de Julia met de knoopjes op de schouders.
En toeval wil dat ik van die kleine, gele, ronde knoopjes vond in mijn verzameling, net zoals de dooiers van de spiegeleitjes.



Over het koordje heb ik even getwijfeld, wit of geel, of misschien gewoon zwart?
Maar ik koos om het te laten knallen, So Popo Sew staat nu eenmaal bekend voor de speciallekes...


Stiekem ben ik helemaal verliefd geworden op deze jurk.
Ik moet eigenlijk toegeven, de eitjes waren ook niet mijn eerste keuze, 
maar ze hebben gewoonweg mijn hart gestolen.
Een speelse jurk voor een speelse meid!








Jurk:
Patroon: Julia Dress - pattern hack Julia Compagnie M
Stof: Eva's eggs - Bambiblauw

Kousen: Aliexpress
Korte Laarsjes: Pépé - JX Kids Outlet

5 opmerkingen:

  1. prachtig jurkje! ik vind het stofje van eva mouton zo mooi dat ik het jammer vindt dat je het combineerde met de streepjes (ook al is dat een heel geslaagde combinatie hoor) ;-)
    volgens mij wordt dit een jurkje dat veel gedragen zal worden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SEHR süß.....
    das richtige KLEID zum toben,,,

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    BeantwoordenVerwijderen