dinsdag 8 maart 2016

Just a small town girl

Patroontekenen, het is écht helemaal mijn ding!
Technisch en toch creatief. Van alles wat ik in mijn leven al gedaan heb, geeft dat mij absoluut de meeste voldoening.

Op school luidde deze keer de opdracht om een hemdsblouse te maken. Een klassieker met alles erop en eraan, kraag, manchetten, mouwsplit etc.

Ik ging dan ook all the way.


De kraag is een klassieke kraag met staander. De punten liet ik nét wat langer komen voor dat 70's effect.


Aan de voorkant maakte ik een pas met plooien.
Die accentueerde ik met een geborduurd kruis.


De rug kreeg ook een accentje, van kant.


En uiteraard een rugplooi.


Ik maakte het hemdje getailleerd, dat mag wel voor een meisje.
En de ronde zoom achteraan is extra lang om mooi los over een aanpassend broekje te dragen.

De mouwen werkte ik af met een Amerikaanse bies (met contrasterende biais) en manchetten.


Het hemdje sluit met parelmoeren kamsnaps.


Ik maakte het hemdje in een lichte jeans-katoen.
Altijd makkelijk te combineren.
Maar voor de gelegenheid naaide ik ook nog snel een broekje (eentje van op weekend).


Het patroon haalde ik uit Ottobre (vergeef me, ik weet niet meer welke).
Het is een comfy smal broekje dat ik hier in sweaterstof naaide.


De zakjes werden op de zijkant gestikt en zijn dus zowel voor- als achteraan zichtbaar.


Zo blij dat we de laatste dagen terug buiten kunnen foto's maken!
Dat geeft meer beweging, beter licht, én betere medewerking van dit kleine mevrouwtje.
Ze wilde weer bellen blazen.
Dat haar kleren achteraf onder de bellenblaas hangen, nemen we er dan maar bij.


Oops!




Hemdje: patroon: zelf getekend / stof: De Stoffenmadam
Broek: patroon: Ottobre / stof: In Den Boom
Sneakers: Bunnies

21 opmerkingen:

  1. Wauw Marie-Paule, dit is echt prachtig! Ik ben er echt helemaal weg van, top pareltje! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh dat hemdje is supertof en leuk gedaan met dat kant!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. superknap! Wel oppassen met die bellenblaas hoor, het sop dat daarin zit zorgt voor plekken op je kleding die er niet meer uitgaan! En met zoiets prachtigs zou dat dubbel zonde zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, wat een mooie details! En weer helemaal in, hè, zo'n jeanshemdje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow zelf een eigen hemd tekenen is ook meteen lekker uitdagend lijkt me! Heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super mooi...mooie details ben verliefd op de kruisjes en het plat stuk achteraan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig hemdje! Als je jouw eigen patroon kan tekenen geeft het toch nog net iets meer voldoening, niet? Waar volg jij les?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga me nu al excuseren maar de achterkant van dat hemd dat ga ik zo kopiëren *schaterlach*

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow zelf een eigen hemd tekenen is ook meteen lekker uitdagend lijkt me! Heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap!! Wat een verrassing dat kanten achterkantje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waw Marie-Paule, hoe blijf je het allemaal toch verzinnen! Heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Héél mooi! Misschien ook jouw eigen patroontjes uitbrengen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super knap!, je hebt duidelijk talent voor dat patroontekenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig geheel.. knap hemd.. mooi broekje en je dochter is supercute..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, dat ziet er super ingewikkeld uit om te tekenen zo'n hemd. Echt chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat hemdje is echt supermooi!!! Ik die plooitjes vooraan echt geweldig!! Zo geef je het echt iets extra! Wauw!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, wauw, super mooi! En dat kanten extraatje op de rug. Ik ben helemaal verkocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 't Is prachtig... maar dat wist je al hé? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen