woensdag 17 februari 2016

Suze, Bambiblauw, de Melkbrigade...

Ik noem ze graag in één adem, Suze, Bambiblauw en de Melkbrigade.
Want deze combinatie is voor mij al een succes gebleken.
Eerder vorig jaar was ik er als de kippen bij om het stofje met de zwanen te kopen en Suze een mooie jurk te maken.
En afgelopen zondag zag ik de boodschap van Bambiblauw verschijnen, dat de mooie poezenstof van de Melkbrigade beschikbaar kwam in katoen, tricot en sweater en 5min later had ik de tricot versie betaald.
Dinsdag zat het stofje in de bus.
Vandaag maakte ik foto's van mijn dochter in haar nieuwe zomerjurk.


Ik haalde het patroon Princess Castle van Ottobre (herfst 2013) vanonder de stapel en knipte volledig naar maat 98 (met lengte 104) een overslagjurkje.

De biesjes zijn van donkergele boordstof, overal afgewerkt met de tweelingnaald.




Voor de zakjes werkte ik met een zwart-wit gestreept restje tricot.
Nét dat kleine accentje dat komt piepen.


Foto's maken van een zomerjurk in deze koude temperaturen, we doen dat niet buiten (jammer genoeg). Maar binnen heb ik eigenlijk geen mooie belichte plaats om foto's te maken met natuurlijk licht. We hebben heel veel ramen in huis, en dus maar weinig muur waar niks tegen of in de weg staat. En ik heb écht niet genoeg kennis van fotograferen in kunstlicht. Dus mea culpa voor de slechte kwaliteit van de foto's.

Anyway, deze pruts is ook niet altijd het meest gewillige model.
Toen ik vroeg of ze even haar rug wilde laten zien voor de foto, kreeg ik dit...


Ach ja...






En nog een geforceerd lachje om af te sluiten.


Jurk: patroon: Princess Castle - Ottobre herfst 2013 / stof: Bambiblauw & De Melkbrigade

11 opmerkingen:

  1. Maar zo schattig! Schattig jurkje, schattig stofje, schattig lachje...
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zegt toch genoeg hoor, kunstlicht of niet ;-). Hoe doe jij dat toch om zo snel te werken???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, voor deze heb ik extra mijn best gedaan want ik had 3 andere blogsters uitgedaagd om zo snel mogelijk het stofje te verwerken en ik wilde winnen ;) Maar dit ging heel vlot. Het patroon was al getekend van een vorige keer, knippen was dus snel klaar. De jurk zat in elkaar op nog geen 2 uur. Allemaal dankzij mijn coole, nieuwe, supersnel werkende naaimachine!

      Verwijderen
  3. De gele boordjes geven de mooie stof een instant zomergevoel! Echt een Suze jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk, ik ben helemaal weg van het streepjesaccent.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi! En de foto's zien er ook wel super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook altijd de gekste poses... maar mooi resultaat zeg! Heerlijk hoe dat geel eruit springt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heeeeeeeeeeeeeel mooi!!! de stof steekt m'n ogen uit, maar ik heb mezelf voorgenomen om deze maand geen stofjes meer te kopen en voorlopig lukt dat precies onverwacht toch redelijk goed... begin maart ga ik deze natuurlijk wèl bestellen, hahaha :-) als ie er dan nog is natuurlijk :-S Ik vind dit alvast een supermooi exemplaar, zo heerlijk speels en zomers! dat laatste lachje herken ik ook wel, als ik vraag aan Sia om te lachen krijg ik een soort griezelige grimas, echt wel een no-go :-) Deze valt dus nog goed mee vind ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een oprechte glimlach langs mijne kant met de boodschap: hoe schoon is dat, de contrasterende stof bij de zakken vind ik TOP, geslaagd plan!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk!! Geweldig in combi met geel.

    BeantwoordenVerwijderen