zaterdag 21 november 2015

She wears the pants

Wat doe je als je al 2 jurkjes per kapstok over elkaar moet hangen in de kast van je dochter?
Meer kapstokken kopen?
Of kleding maken die je kan plooien om op de planken te leggen.

Het werd dus tijd voor eens wat anders.

Eerder dit jaar won ik op de blog van Laurence Lebon een hele mooie prijs, 3 stoffen en een patroon van Zonen09, de Jacob broek.
Met een kleine dochter en een grote zoon (die al buiten de maten van Zonen09 valt) had ik zo nog geen patroon in de kast liggen.
Al vind ik de Jacob broek misschien nét wat meer voor meisjes dan voor jongens (tenzij de kleine kleutertjes nog).
Goed, die werd het dus.

En ik zou mezelf niet zijn als ik dan ook meteen een bijpassend bloesje zou maken.
Ik haalde een bekend patroon uit, de Blush blouse van Homemade Mini Couture (voor de retro-lovers onder ons).


Ik maakte de Jacob in maat 98, met valse gulp en opgestikte zakken.
Fijne uitleg over hoe dat moet.
Als stof gebruikte ik een zwaardere keperstof in jeansblauw, de ideale stevigheid voor een broekje als deze. De doorgestikte plooi valt mooi, de zakjes zitten goed.
Zeer tevreden met het resultaat.


Al is het misschien nét wat te breed voor haar smalle poep. (Gelukkig heeft ze die van de kant van de papa geërfd!)


Voor het Blush bloesje gebruikte ik één van de Action kussenslopen die ik vorig jaar al kocht.
Het lag al een tijd in de kast, samen met de bijpassende bloemetjesstof die ik toen bij Miss Daisy vond.
De kussensloop stikte ik vast op een katoentje, omdat de synthetische stof van de sloop misschien niet zo heel aangenaam is op de huid. Al wordt die met wassen wel soepeler.


De blouse sluit aan de achterkant met knoopjes (ook weer van de Blender Vintage Shop).



Gecombineerd met een rolkraag shirtje ideaal voor de koudere dagen.
Voilà, weer een nieuwe outfit in de kast!






Een outfit waar deze spring-in-het-veld zich helemaal in kan uitleven!


Broek: patroon: Jacob van Zonen09 / stof: keperstof van de stockverkoop van Jasmin B
Bloesje: patroon: Blush blouse uit Homemade Mini Couture / stof: kussensloop action en bijpassend katoen van Miss Daisy
Rolkraag van H&M
Schoenen: Luisa&Ernesto

11 opmerkingen:

  1. Super leuke outfit met vele hartjes voor de Broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke outfit met vele hartjes voor de Broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze draagt de broek in stijl! Je blush brengt mij ook op ideeën... Mooie outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die Jacob blijft toch één van mijn favorieten, maar ook eerder voor mijn meisje, moet ik toegeven :-) Top outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker retro! Ik ben fan van de broek, ze ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ma zie!
    Mooie Jacob! Gelukkig kunnen ze die hier beide dragen!
    Heb ik ook net een Jacob voor de dochter genaaid en een trui in zelfde bloemetjesstofje (svdhz2)! Great minds think alike of groeien ze gewoon zo vlug dat we bijna continu outfits moeten maken!?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke retrostijl heb je toch! Ze staat er echt mooi mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke outfit zo samen! Moest je nog eens een Jacob willen maken: in een wat smallere breedtemaat gecombineerd met de juiste lengte valt hij naar mijn mening wel heel mooi om smalle billen.

    BeantwoordenVerwijderen