donderdag 17 september 2015

Rock&Roll Skirt

Een cirkelrok stond al lang op mijn naai-verlanglijstje.
Ik was er nog niet toe gekomen om te gaan rekenen. Iets met straal, en pi en een passer improviseren... Net teveel moeite, weet u wel.
Maar toen kwam het Ileana patroon van Compagnie M, een jurk met een halve of hele cirkelrok. En toen bedacht ik me dat ik net zo goed dat rokdeel kon gebruiken om een cirkelrok te maken.

Voor de gelegenheid haalde ik een effen katoentje uit de kast dat ik vorig jaar kocht van Deborah (Toertjes&Pateekes). Een effen katoentje, want er wachtte een mega-schattige applicatie in flexfolie om opgestreken te worden.

De lap was groot genoeg om de cirkelrok in zijn geheel uit te knippen, geen naden te zien dus!


Ik nam het patroondeel van de 3 jaar, ook in lengte, wat een midi-rok opleverde. 
Voor wat extra rock&roll!
Voor een kortere rok kan je dan opteren om de lengte van één of 2 maten kleiner te nemen.


Alleszins is deze heel geschikt om te dansen...


... te zwieren en te zwaaien...





... en de heupen in rock&roll stijl te laten draaien.


De applicatie is een heel schattige bambi in flexfolie.


Ik kreeg deze cadeau van het oppermieke der Stoffemiekes, Sandra.
Waarvoor nog een welgemeende dankuwel!


Verder zette ik boordstof (80% van de taille-omtrek) aan de taille met een elastiek in om de rok goed op te houden.
De rok is ook gevoerd met een 2de cirkelrok die ik omzoomde met biais.
Voor de buitenrok koos ik om de biais aan de zoom zichtbaar te laten.



Ze is er zo blij mee!


Cirkelrok: patroon van de Ileana rok, stoffen en boordstof uit de kast.

3 opmerkingen:

  1. Mooi! Zwierrokjes zijn hier ook de favoriet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi rokje! Maar die schattige dochter van jou die staat volgens mij met alles! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zo leuk! Maar inderdaad nog wat te groot! ;) Zo volgen er bij mij ook nog! M

    BeantwoordenVerwijderen